Welkom op mijn blog!!



Het concept 23 dingen is mijn inziens een briljant idee om mensen op een redelijk simpele wijze de technische hulpmiddelen t.b.v gemeenschapsvorming aan te leren. Waar het op neer komt, is de mensen leren om te gaan met middelen waarmee ze op de digitale snelweg met elkaar van gedachten en beelden kunnen wisselen. Dit proces bevordert saamhorigheid, efficientie en motiveert mensen samen op zoek te gaan naar oplossingen of nieuwe werkwijzen.

De cursus zelf is geen magisch middel om een bibliotheek verder op de digitale snelweg te krijgen, maar het is wel de basis voor medewerkers van bibliotheken om op de digitale snelweg met anderen van gedachten, beelden en ervaringen te wisselen. Een vervolg op deze bouwsteen kan een cursus over concrete web 2.0 "bibliotheek" toepassingen zoals vob sitegenerator, gids, aquabrowser, videomodule, aladin, ikwilietsleren enz zijn.

De cursus 23 dingen is voornamelijk een doet-het-zelf cursus. Ik zal in mijn groep de mensen begeleiden en waar nodig helpen, maar het is de bedoeling dat mensen spelenderwijs zelf leren experimenteren. Ik zal voor de 23 dingen wel deze blog gebruiken om de basis elementen op een rij te zetten.

Ding #20 muziek online beluisteren

Ik ben wat dit betreft een vreemd eendje in de bijt. :) Ik hou van verschillende soorten muziek;, klassiek, r&b, regea, rock, latin, westers, arabisch, berbers enz you name it. Heb geen favoriete zanger, en koop zelden cd's. Ik ben wel een verwende luisteraar van muziek via het net. sky radio, radio538 en funx staan geregeld aan. Onderweg naar huis luister ik liever naar de radio, afwisseling van slap gebrabbel, muziek en nieuws. Alleen nieuws, gepraat of muziek werkt op mijn zenuwen, liever wat afwisseling. Last fm is een een handige site waarmee je o.a kunt zien wat jouw vrienden beluisteren. Mits ze natuurlijk ook last fm gebruiken.

0 reacties: