Welkom op mijn blog!!



Het concept 23 dingen is mijn inziens een briljant idee om mensen op een redelijk simpele wijze de technische hulpmiddelen t.b.v gemeenschapsvorming aan te leren. Waar het op neer komt, is de mensen leren om te gaan met middelen waarmee ze op de digitale snelweg met elkaar van gedachten en beelden kunnen wisselen. Dit proces bevordert saamhorigheid, efficientie en motiveert mensen samen op zoek te gaan naar oplossingen of nieuwe werkwijzen.

De cursus zelf is geen magisch middel om een bibliotheek verder op de digitale snelweg te krijgen, maar het is wel de basis voor medewerkers van bibliotheken om op de digitale snelweg met anderen van gedachten, beelden en ervaringen te wisselen. Een vervolg op deze bouwsteen kan een cursus over concrete web 2.0 "bibliotheek" toepassingen zoals vob sitegenerator, gids, aquabrowser, videomodule, aladin, ikwilietsleren enz zijn.

De cursus 23 dingen is voornamelijk een doet-het-zelf cursus. Ik zal in mijn groep de mensen begeleiden en waar nodig helpen, maar het is de bedoeling dat mensen spelenderwijs zelf leren experimenteren. Ik zal voor de 23 dingen wel deze blog gebruiken om de basis elementen op een rij te zetten.

Ding #23 Evaluatie

Ik heb met plezier aan de 23 dingen meegedaan. Dit vanuit mijn rol als begeleider, heb ik veel voldoening gekregen in het bijstaan van mijn collegas. Persoonlijk zit ik al tot mijn oren in de web 2.0 wereldje, waardoor het mij soms moeite koste om over dingen te schreven alsof ik ze nu voor het eerst doe. Zoals ik al eerder heb geschreven in mijn inleidend stuk op mijn blog is het een briljant idee om mensen op een redelijk eenvoudige manier de technische vaardigheden t.b.v community vorming aan te leren. Waar het op neer komt, is de mensen leren om te gaan met middelen waarmee ze op de digitale snelweg met elkaar van gedachten en beelden kunnen wisselen. Dit proces bevordert saamhorigheid, efficientie en motiveert mensen samen op zoek te gaan naar oplossingen of nieuwe werkwijzen.

2 reacties:

23 Dingen zei

Proficiat Farid. En bedankt voor je ondersteunende rol, vooral bij het ter plaatse uitleggen van dingetjes die voor ons zo gewoon zijn.
Tot maandag!
Rob

Unknown zei

Ook namens mij gefeliciteerd. Houd dat ondersteunen er vooral in. Mensen zoals jij kunnen erg waardevol zijn voor organisaties!

Succes met het mogelijke vervolg.