Welkom op mijn blog!!



Het concept 23 dingen is mijn inziens een briljant idee om mensen op een redelijk simpele wijze de technische hulpmiddelen t.b.v gemeenschapsvorming aan te leren. Waar het op neer komt, is de mensen leren om te gaan met middelen waarmee ze op de digitale snelweg met elkaar van gedachten en beelden kunnen wisselen. Dit proces bevordert saamhorigheid, efficientie en motiveert mensen samen op zoek te gaan naar oplossingen of nieuwe werkwijzen.

De cursus zelf is geen magisch middel om een bibliotheek verder op de digitale snelweg te krijgen, maar het is wel de basis voor medewerkers van bibliotheken om op de digitale snelweg met anderen van gedachten, beelden en ervaringen te wisselen. Een vervolg op deze bouwsteen kan een cursus over concrete web 2.0 "bibliotheek" toepassingen zoals vob sitegenerator, gids, aquabrowser, videomodule, aladin, ikwilietsleren enz zijn.

De cursus 23 dingen is voornamelijk een doet-het-zelf cursus. Ik zal in mijn groep de mensen begeleiden en waar nodig helpen, maar het is de bedoeling dat mensen spelenderwijs zelf leren experimenteren. Ik zal voor de 23 dingen wel deze blog gebruiken om de basis elementen op een rij te zetten.

blijdschap en toch een beetje verdriet

Gisteren is mijn oudste voor het eerst naar de creche gegaan, we(r)ken noemt ze het zelf. :) Ik krijg haar namelijk in de ochtend alleen stil als ik zeg dat ik ga werken. Blijkbaar begrijpt ze dan dat ik de hele dag weg ben. Trots, dat mijn grote meid van maar liefst 16 maanden al naar "school" gaat. Maar ook een beetje verdrietig omdat ze gisteren op de creche huilde wanneer de medewerksters haar benaderden. Lieten ze haar alleen, dan ging ze met andere kinderen spelen maar zodra ze merkte dat er naar haar gekeken werd, barste mijn kleine meid in huilen uit.


De tijd gaat zo snel, gisteren was ze nog maar een kleine pop en nu lijkt het al zo een grote meid, die met veel energie en plezier de wereld ontdekt. Ze heeft een sterke wil, is soms ondeugend maar bovenal een schat van een kind.












Haar zusje volgt binnenkort ook. De kleine is nu 6 maanden. Ik vond het eigenlijk nog te jong voor de creche. Maar nu ik gezien heb hoe het er in de creche aan toe gaat, heb ik er geen moeite meer mee. We hebben haar inmiddels ook ingeschreven.

2 reacties:

stubje zei

Wacht maar tot ze zestien zijn :)
maar goed, ondanks dat je de coach van een ander groepje bent..........vertel me snel hoe je in hemelsnaam je layout zo leuk hebt kunnen veranderen, met die tabs bovenin en die leuke bloemetjes......

1000 en 1 dingen zei

) Zolang hoef ik niet te wachten. Ze zit nu al achter de jongens aan. Je kunt het template veranderen door zelf de html aan te passen of je laad standaard templates op zoals de huidige. Dat doe je als volgt.

1 ga naar indeling, click vervolgens daaronder op HTML bewerken.

2 Maak eerst ene kopie van het huidige template. Kies optie Volledige sjabloon downloaden. Sla die op.

3 Ga vervolgens weer naar stap 1. En kies vervolgens voor optie uploaden.

De templates die je kunt uploaden kun je o.a hier vinden.
http://blogger-templates.blogspot.com/