Welkom op mijn blog!!



Het concept 23 dingen is mijn inziens een briljant idee om mensen op een redelijk simpele wijze de technische hulpmiddelen t.b.v gemeenschapsvorming aan te leren. Waar het op neer komt, is de mensen leren om te gaan met middelen waarmee ze op de digitale snelweg met elkaar van gedachten en beelden kunnen wisselen. Dit proces bevordert saamhorigheid, efficientie en motiveert mensen samen op zoek te gaan naar oplossingen of nieuwe werkwijzen.

De cursus zelf is geen magisch middel om een bibliotheek verder op de digitale snelweg te krijgen, maar het is wel de basis voor medewerkers van bibliotheken om op de digitale snelweg met anderen van gedachten, beelden en ervaringen te wisselen. Een vervolg op deze bouwsteen kan een cursus over concrete web 2.0 "bibliotheek" toepassingen zoals vob sitegenerator, gids, aquabrowser, videomodule, aladin, ikwilietsleren enz zijn.

De cursus 23 dingen is voornamelijk een doet-het-zelf cursus. Ik zal in mijn groep de mensen begeleiden en waar nodig helpen, maar het is de bedoeling dat mensen spelenderwijs zelf leren experimenteren. Ik zal voor de 23 dingen wel deze blog gebruiken om de basis elementen op een rij te zetten.

Ding #8 online foto's bewerken





In Ding #8 hebben wij de opdracht om met allerlei tools te experimenteren. Op het net zijn veel gratis websites die de mogelijkheid bieden om fotos te bewerken. Neem bijvoorbeeld Turbanizer. Daarmee kun je iemand met een tulband afbeelden.

Zo zijn er veel van deze tools die diverse mogelijkheden bieden. Op de site van Rob cours worden een aantal voorbeelden genoemd.

3 reacties:

23 Dingen zei

hahaha ... heb je 'm laten zien?

(tussen haakjes, mijn achternaam is Coers, ipv cours - kan je dat verbeteren, ook bij Ding #11, merci)

1000 en 1 dingen zei

:) ja, ik heb aan JE laten zien. Excuses. Cours lag blijkbaar beter in de hand :) Ik zal het verbeteren.

grt

23 Dingen zei

Klopt, het is zelfs zo dat die naam vroeger (17e eeuw) als Courts werd geschreven. Heb er jaaaaaaaaaren over gedaan om dat uit te vinden. Cours is ook mooi :)